دیگر رسانه(از پاسخ دولت به گرانی تا علت دعوای سیاسیون)


سرزمین شكوه دلاورى

شهید حاج لطیف راستی

پاسخ دولت به گرانی ها: واردات 24 میلیاردی (تلویزیون دولتی انگلیس بی بی سی فارسی)


پاسخ دولت به گرانی ها ؛ اختصاص 24 میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز؛ برنج و نهاده های دامی و کشاورزی بود ، در حالیکه به عقیده برخی منتقدان دولت تصویب واردات 24 میلیارد دلاری با شعار حمایت از تولید داخلی همخوانی ندارد. با وجود این، وزیر اقتصاد می گوید مصوبه دولت برای وارد کردن 24 میلیارد دلار کالا؛ تاثیر منفی بر تولید داخلی ندارد. به عقیده یک اقتصاد دان منتقد، یا نگرانی دولت از تامین مواد اولیه واحد های تولیدی منجر به تصمیم واردات کلان شده، یا این واردات رانتی است که دولت به واردکنندگانی که معلوم نیست چه افرادی هستند و چه اجناسی باید از طریق آنها وارد کشور شود، پرداخت می کند.

 


رفتگر یک میلیاردی، جهانی شد (شرق)


اقدام متعهدانه "احمد ربانی" کارگر ساده شهرداری بجنورد که 1 میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند، در رسانه های خارجی هم بازتاب داشت. رادیو بین المللی چین (CRI) که به پوشش خبری تقدیر شهرداری تهران از وی پرداخته بود، از قول ربانی گفته است: "نمی‌توانید انتظار داشته باشید اگر ثروتمند باشم یک لیموزین بخرم، چون من پراید 10میلیون تومانی را در حد خودم می‌دانم و نمی‌خواهم با خرج‌های هنگفت، ادای کسی را دربیاورم و تبدیل به احمد ربانی دیگری شوم که هرگز او را نمی‌شناسم. من اگر یک‌میلیاردتومان را هدیه می‌گرفتم، بلافاصله آن را خرج کسانی می‌کردم که از خودم محتاج‌تر هستند و به کمک نیاز دارند".
 


گوگل نام "خلیج فارس" را حذف کرد! (فارس)


با وجود این اگر کاربر اینترنتی، عنوان خلیج عربی را هم در نقشه گوگل سرچ کند به محل خلیج فارس هدایت می شود بدون آنکه حتی این نام نیز بر روی آن درج شده باشد.

موتور جست و جوگر عظیم گوگل، نام خلیج فارس را از روی خدمات دهنده نقشه (google maps) خود حذف کرده است. سرویس خدمات دهنده google earth این سایت نیز مانند سابق کماکان از عنوان مجعول "خلیج عربی" در کنار نام خلیج فارس استفاده می کند.
 

 

خروج ناگهانی۵۰۰هزار نفر از بازار کار (مهر)


با وجود ادعای دولت در ایجاد ۴.۱ میلیون فرصت جدید شغلی در سال‌های ۸۹ و ۹۰، در این مدت از جمعیت فعال و شاغل کشور ۵۰۰ هزار نفر کاسته شد که با نسخه دولت در اشتغال‌زایی میلیونی تناقض دارد. کوروش پرند معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته گذشته اعلام کرده بود که وضعیت بیکاری و جمعیت بالای متقاضی کار در کشور تا سال ۹۴ نیز ادامه خواهد یافت.

 


چرا متهم پرونده کهریزک دستگیر شد؟ ( صراط نیوز)


در اولین روزهای فروردین ماه بود که خبری به سرعت روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری داخلی و خارجی منتشر شد و آن این بود که یکی از متهمان پرونده کهریزک، بخاطر تذکر رانندگان به رعایت نوبت، در یکی از پمپ‌ بنزین‌های اصفهان اقدام به تیراندازی به سوی خودروی آنها کرده است و چون خود را مسئول قضایی معرفی کرده، آزاد شده که خسارت دیدگان به دادگستری اصفهان شکایت کرده اند. سرانجام پرونده به دادگستری استان تهران احاله شد که روز دوشنبه حیدری‌فر با حکم مرجع قضایی بازداشت و روانه اوین شد. [بنابراین وی بخاطر جرایم کهریزک دستگیر نشده است]

 


سایت دولت:کیفرخواست مداح مشهور صادر شد (افکار نیوز)


سایت روزنامه ایران نوشته است بر اساس شنیده های موثق خبرنگار این شبکه، برای یکی از مداحین مشهور تهران با توجه به شکایت دولت کیفر خواست صادر شده است. همچنین این سایت افزوده است: " این مداح گوی توهین و فحاشی به دولت را از دیگران ربوده و در جلسات مناجات! خود در ماه رمضان شدیدترین اهانت‌ها را نثار اطرافیان رئیس‌جمهور کرده بود."

 


کشوری که در آن مردان از زنان کتک می خورند! (24 آنلاین)


مردان کنیایی که قربانی خشونت همسران خود هستند، با هدف پایان دادن به وضع موجود، در مطبوعات این کشور بسیج تبلیغاتی گسترده ای را آغاز کردند و با پخش یک برنامه تلویزیونی از مردانی که قربانی خشونت زنان خود هستند، دعوت نمود تا جهت مقابله با این امر با امتناع از خوردن غذایی که توسط همسرانشان حاضر می شود، دست به اعتصاب بزنند. بر اساس آمار، تنها در نایروبی پایتخت این کشور ٤٦۰ هزار مرد از سوی همسرانشان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

 


غیرفعال شدن پایگاه افشاکننده مفسدان اقتصادی (مشرق)


دقیقا 17 آذرماه سال 89 بود که آیت الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا در همایش ارتقاء‌ سلامت اداری خبر از اعلام اسامی مفسدان اقتصادی در "سایت قسط" داد و تاکید کرد که مردم می توانند اسامی مفسدان اقتصادی را پس از قطعیت حکم در پایگاه اینترنتی مشاهده کنند، اما مصادیق چندانی از تحقق این وعده مشاهده نمی شود. این پایگاه اطلاع رسانی در ابتدای سال 90 هک شد و پیش از این نیزبروزرسانی دیر هنگام این سایت انتقادات مختلفی را متوجه بخش اطلاع رسانی قوه قضائیه کرده بود و حال در آستانه ورود به دوازدهمین سال صدور فرمان رهبری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، اصلا امکان دسترسی به این سایت برای کاربران میسر نیست.

 


نصب بیلبورد برای عذرخواهی از همسر! ( ایران اکونومیست)


یک مرد ترکیه ای با نصب یک بیلبورد بزرگ در شهر از همسرش عذرخواهی کرد: " همسر عزیزم " ابرو " ، همه مردم شاهدند که چقدر دوستت دارم. با وجود این علاقه زیاد بابت شکستن قلبت و ناراحت کردن تو از تو و خانواده ات عذرخواهی می کنم . خواهش می کنم مرا ببخش . تو را همیشه دوست داشته و خواهم داشت."

 

 

 

خبری که فقط خبرنگار "ایران" می داند (صراط نیوز)


روزنامه ایران امروز در یکی از خبرهای خود نوشت: " در حالی که طی چند روز گذشته، برخی رسانه ها و افراد از جمله محمدرضا باهنر اعلام کرده بودند، نظر هیئت عالی حل اختلاف قوا در مورد اختلاف میان مجلس و دولت در خصوص چگونگی اجرای هدفمندی یارانه ها، توقف آن می باشد، اما اخبار خبرنگار ایران حاکی از آن است که این هیئت طی روزهای گذشته، به صورت رسمی و به هر دو قوه اعلام کرده قانون هدفمندی یارانه ها باید بر اساس نظر دولت، ادامه یابد و بر همین اساس، مرحله دوم این قانون بزودی آغاز خواهد شد. "

 


ارتباط برخی مسئولان با جادو و جادوگری(خبرآنلاین)


پورمحمدی در پاسخ به ارتباط برخی مسئولان با جادو و جادوگری، گفت: طرح این موضوعات صرفا وقت ما را تلف می‌کند و به مباحث اصلی نمی‌رسیم. دولت یک سری تکالیف قانونی دارد؛ باید دید آیا تکالیف خود را انجام می‌دهد یا خیر؟! باید فقر کاهش پیدا کرده و تولید و اشتغال افزایش یابد؛ این موارد سند و قانون دارد و باید سؤال شود، نه حواشی مسئولان. مسئولان باید گزارش دقیق و صادقانه بدهند و باید بررسی شود که آیا گزارش آنان دقیق است یا خیر و اگر گزارش درست و صادقانه نبود باید به مسئول مربوطه گفت چرا گزارش درست ارائه نمی‌دهی.

 


وزارت خارجه مصر 'طرح ترور سفیر عربستان در قاهره' را تکذیب کرد
(القدس العربی)


خبرگزاری رسمی مصر خبر داده است که یک "مقام مسئول" در وزارت خارجه این کشور، طرح ترور سفیر عربستان سعودی در قاهره توسط سه شهروند ایرانی را تکذیب کرد: "طرح ترور احمد قطان، سفیر عربستان در مصر "کاملا خلاف واقعیت" است و او از زمان به دست گرفتن سفارت عربستان در قاهره، هیچگاه هدف سوءقصدی نبوده است". روز گذشته یکی از مشاوران سفارت عربستان در قاهره از طرح سه ایرانی برای ترور سفیر عربستان در مصر خبر داده بود که به گفته او این طرح توسط سرویس امنیتی مصر خنثی شد.

 

 

سلیمی‌نمین: در اصلاح فساد مالی به بن‌بست رسیده‌ایم (اعتماد)


عباس سلیمی نمین گفته است "در حال حاضر و با شرایط موجود چشم‌انداز موضوع فساد ملی با سیاسی‌کاری‌ها کار بسیار مشکل شده و به بن‌بست رسیده است و بن‌بست در حد ناممکنی است که پیگیری را به حداقل رسانده. وقتی یک قاضی عادی و رسانه‌ها نمی‌توانند موضوعی را پیگیری کنند و موضوع به سران قوا می‌رسد و آنجا هم تلقی سیاسی می‌شود و جوسازی صورت می‌گیرد، پیگیری کار و اصلاح را به غیرممکن تغییر می‌دهد...وقتی کار به جایی می‌رسد که در موضوعات مفسده‌دار سطوح بالای مملکتی درگیر می‌شوند همه‌چیز شکل دیگری به خود می‌گیرد. اگر رییس یک قوه دستیاران و نزدیکانش دستگیر شوند برایش خوب نیست و این سبب می‌شود تا پنهان‌کاری کنند".
 


قضیه آب‌رسانی به خرمشهر یک شوخی است (جمهوری اسلامی)


امام جمعه دوران دفاع مقدس و بازسازی خرمشهر باردیگر خبرساز شد. سید ابوالحسن نوری، از مدافعان خونین‌شهر در دوران دفاع مقدس بار دیگر از سیاست‌های دولت نهم و دهم در خصوص آبرسانی به خرمشهر انتقاد کرد و گفت: قضیه آب‌رسانی به خرمشهر یک شوخی بود. وی که در اولین کنگره شهدای بنادر و دریانوردی کشور در بندر خرمشهر سخن می‌گفت، افزود: براثر ادامه گرد وغبار و پیدا نشدن راه‌حلی برای آن مهاجرت از خرمشهر آغاز شده است.
 


زندانی رها شده برای زنده ماندن ادرار خود را نوشید (واشنگتن پست)

یک مرد که در کالیفرنیای آمریکا در حمله ماموران مبارزه با مواد مخدر در شهر سن دیه گو به یک خانه دستگیر شد، به مدت ۵ روز بدون آب و غذا در یک سلول انفرادی رها شده بود، توانسته است با نوشیدن ادرار خود زنده بماند. او گفت در این مدت ۷ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است و از روز سوم دچار توهم شده است.

 

ترک تحصیل دختران روستایی با افزایش قیمت بنزین (خبرآنلاین)


"چه بسیار دختران دانش آموز روستایی با افزایش قیمت بنزین و عدم توان خانواده هایشان در تامین کرایه ماشین ، خانه نشین شدند" نماینده گچساران در مجلس نهم، که در دولت هشتم معاون سازمان مدیریت و برنامه زیری کشور بود، این را گفته و افزوده است: من هم به عنوان مدیر و برنامه ریز در دوران فعالیت خود تصمیماتی را اتخاذ کردم که اگر امروز در مقام تصمیم گیری قرار داشتم ؛ آن تصمیمات را تکرار نمی کردم به طور مثال نگاه هزینه ای به بودجه آموزش و پرورش و حقوق فرهنگیان از مواردی است که نباید در فرآیند بودجه ریزی جا می افتاد .


وزیر جهاد گفت اما وزیر جهاد نگفت... (پارسینه)


وزیر در پاسخ به سوالی در مورد اینکه معاون اول ریاست جمهوری اخیرا وزارت جهاد را مسئول گرانی و نابسامانی بازار محصولات غذایی می داند با گلایه گفت: از معاون اول انتظار بیشتری می رفت. وزیر جهاد از بودجه تزریق شده به این وزارتخانه برای اجرای هدفمندی یارانه ها گفت اما نگفت چگونه و کجا هزینه شده که محصولات پروتئینی به این اندازه گران شده است. وزیر جهاد نگفت که چرا برخی از شرکت های متعدد و عریض و طویل در مجموعه تحت پوشش وزارت او بجای تامین نهاده های کشاورزی به کارهای سود آور دیگر مشغولند...


تهدید ضمنی ایران از سوی عربستان (رویترز)


عربستان سعودی روز چهارشنبه بار دیگر اعلام کرد تهدید علیه حاکمیت کشورهای حاشیه خلیج فارس را تحمل نخواهد کرد. اعلام این موضوع جدیدترین هشدار به ایران است که از سوی مقامات عربستان سعودی پس از سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به ابوموسی مطرح شده است. پس از سفر احمدی نژاد به این جزیره، مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند حاکمیت این کشور بر جزایر سه گانه به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُ

اولاند برای سفر به اسرائیل برنامه ریزی کرده است
(ایرنا)


نامزد ریاست جمهوری فرانسه از حزب سوسیالیست گفت : درصورت کسب پیروزی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری پیش رو سفری را به اسرائیل ترتیب خواهد داد و ضروری است که در مواجهه با ایران نیز بسیار قاطع و محکم عمل کند. اگر چه جناح چپ و راست فرانسه تقریبا مواضع مشابهی در زمینه ایران بویژه موضوع فعالیت های مان دارند ؛ ولی نباید از فضای انتخاباتی این موضع اولاند نیز غافل بود . یهودیان فرانسه با توجه به اینکه سارکوزی یهودی تبار بوده ؛ بیشترین آراء در انتخابات را به وی می دهند.

 


گرانی 156 درصدی برخی اجناس
(فارس)


[افزایش رو به رشد موادغذایی در ایران، قیمت خوراکی ها را از هفته ای تا هفته دیگر تغییر می دهد]
بر اساس گزارش جدید بانک مرکزی، در هفته منتهی به ۸ اردیبهشت، قیمت انواع لبنیات، برنج، حبوبات، میوه، گوشت قرمز، چای و روغن افزایش یافت و تنها تخم‌مرغ، مرغ، قند و سبزیجات کاهش قیمت داشتند. در این هفته قیمت گوشت گوسفند به کیلویی ۲۳ هزار و ۱۷۷ تومان رسید که رشد ۱.۸ درصدی داشت و قیمت گوشت تازه گاو و گوساله به ۱۷۶۱۵ تومان افزایش یافته است. قیمت ماست پاستوریزه در هفته گذشته با ۱۴.۸ درصد افزایش به کیلویی ۱۸۳۲ تومان رسید. قیمت شیر هم در این هفته با ۸.۹ درصد رشد مواجه شد. در گروه حبوبات، لوبیا چیتی بیشترین رشد قیمت را به میزان ۶ درصد در هفته گذشته داشته است.

 


پخش کننده انیمیشن "پرسپولیس" محکوم شد (خبرگزاری فرانسه)


شبکه تلویزیونی "نسمه" در تونس که بخاطر پخش انیمیشن پرسپولیس مورد خشم برخی اسلامگرایان قرار گرفته بود، در دادگاه بدوی محکوم شد. معترضان معتقد بودند که در پرسپولیس ذات الهی به تصویر کشیده شده است و به شعایر مذهبی تعرض شده است. پیشتر مدیر شبکه بخاطر این مسئله عذرخواهی کرده بود که مورد قبول واقع نشد.
 


طومار علیه دستکاری تصاویر زنان ( گاردین)

یک دختر 14 ساله آمریکایی، تا بحال 15 هزار امضا جمع کرده است تا مجله های نوجوان را وادار کند از کاربرد فتوشاپ برای زیباسازی عکس زنان در مجله خودداری کنند، چه آنکه به عقیده وی، دستکاری عکس زنان و بی نقص نشان دادن آنها که دور از واقعیت است ،باعث کاهش اعتماد به نفس دختران هم سن و سال او می شود: "دخترها دلشان می خواهد پذیرفته شده باشند و هنگامی که در مرز معیارهای این عکس ها نمی گنجند، سعی می کنند خودشان را عوض کنند و این باعث رژیم و عادت های بدغذایی و کاهش اعتماد به نفس می شود. در حالیکه زنانی که عکسشان منتشر می شود در عالم واقعی بسیار متفاوت هستند" .

 


مجوز تلویزیون خصوصی به هیچ کس داده نمی‌شود (ایلنا)


پس از راه اندازی تلویزیون اینترنتی جبهه پایداری، محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد در تازه ترین واکنش به راه اندازی تلویزیون خصوصی در ایران گفت که "بر اساس قانون اساسی، مجوز شبکه تلویزیون خصوصی به هیچ فرد یا گروهی داده نمی شود و آنچه که بعضی گروه ها تقاضا دارند، تاسیس پایگاه های خبری است که امری کاملا متفاوت است." پیش از این رسانه های داخلی از شکایت معاونت حقوقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی از ۱۸ سایت که در اینترنت، فیلم و فایل های صوتی منتشر می کنند خبر داده بودند.
 


محسن رضایی: منشاء دعواهای سیاسی کشور، بیکاری سیاسیون است
(خبرآنلاین)


محسن رضایی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه "منشاء بسیاری از دعواهای سیاسی امروز در داخل کشور را بی‌برنامگی و بیکاری شماری از سیاسیون می‌دانم"، افزوده است: البته این عده در توجیه کار خود از مفاهیمی چون دین یا آزادی استفاده می‌کنند. وی با بیان اینکه "اختلاف و رقابت سیاسی در جامعه نشاط ایجاد می‌کند اما نزاع علامت بی‌برنامگی و ضعف است"، اظهار کرد: اگر عقلانیت باشد، اختلافات موجب پیشرفت خواهد بود و هیچگاه تبدیل به نزاع و درگیری نمی‌شود. یعنی اختلافات در چارچوب عقلانیت از مرز نزاع و دعوا عبور نمی‌کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 16:28 توسط شاهد| |


Power By: LoxBlog.Com